Alles wat ons dagelijks bezig houdt op het gebied van marketing, design en techniek delen we graag met je op onze blog. Van best practices voor een optimale customer experience, tips & tricks om de conversie te meten en te verhogen tot aan onze visie op disruptieve businessmodellen.

orange-juice.nl
/ 0

Strategie

Krachten bundelen: samenwerking met Irene Koel

28 maart 2018

Bij Orange Juice weten we alles van krachten bundelen. Ons team van developers, designers, online marketeers en strategen werkt dagelijks samen om mooie projecten op te leveren. Samen zorgen we ervoor dat altijd het best mogelijke resultaat wordt behaald. En regelmatig doen we een beroep op de strategische en creatieve expertise van professionals in ons netwerk, zoals Irene Koel.


Wie is Irene Koel?

Irene Koel heeft jarenlange ervaring in de marketingwereld, waarbij ze zich vooral richt op het ontwikkelen en leveren van creativiteit en innovatie om daarmee waarde te creëren. Zij en haar roedel uit The Zooooo hebben enorm veel ervaring en willen dat graag doorgeven. Ze noemen zich ook wel ‘voorapers’. Een groot deel van haar carrière heeft ze bij creatief reclame/marketingbureau FHV/BBDO doorgebracht, tegenwoordig is ze succesvol als ondernemer. Wanneer je als bedrijf toe bent aan een boost van creativiteit en nieuwe ideeën ben je bij Irene aan het juiste adres.

Irene ziet als geen ander in dat wanneer je wilt groeien, het belangrijk is om te durven. Durven dromen over nieuwe concepten, ideeën durven uitspreken en origineel durven zijn. Als je niet durft, is het lastig om te vernieuwen. Irene Koel inspireert mensen en organisaties om te durven. Ze laat zien en leert hoe je dat zelf (onder begeleiding van voorapers) doet middels het online/offline programma MonkeyDo. Verder is Irene actief als spreker op evenementen én werkt ze zo nu en dan samen met Orange Juice. Benieuwd naar deze samenwerking? We vertellen je graag hoe wij samen optrekken in projecten.

Van idee naar project

Wanneer een bedrijf of organisatie ‘iets nieuws’ wil, waardevolle groei met een product of dienst, maar hier verder nog geen beeld bij heeft is er het interactieve innovatieprogramma van Irene Koel. Samen met Irene (en soms een extra vooraper) ga je nadenken over creatieve marketing en innovatie. Je wordt uitgedaagd om out of the box te denken. Het is een proces waarin je leert over innovatie en onderscheidende producten of diensten maken, wat eindigt met een goed uitgedacht concept of nieuw model dat past bij wie je bent als bedrijf en wat waarde kan gaan toevoegen.

En dan? Dan wordt het tijd om dit in praktijk te brengen. Op dit punt haakt Orange Juice aan: wij zetten het idee of concept om in een concreet project.

Complementair

Remco en Irene kennen elkaar al langere tijd en steeds vaker is gebleken dat we extra waarde creëren als we onze krachten bundelen. Irene Koel zorgt tijdens haar programma voor ‘de creatieve vonk’ en bedenkt samen met haar klant een creatief marketingconcept: zowel creatief uitgewerkt als onderbouwd met een business model canvas. Hiermee wordt duidelijk welke nieuwe mogelijkheden er zijn en hoe hier strategisch op ingespeeld kan worden. Wanneer Irene haar werk erop zit barst iedereen van de energie. In veel gevallen hebben de concepten ook een online uitwerking nodig: een e-commerce project, een online platform rondom customer care, conversie optimalisatie of een nieuwe website. In deze wereld is er altijd een online component nodig bij een nieuw marketing- of businessconcept. Op dit punt gaan wij graag bij de klant van Irene langs om te kijken of we samen het volgende traject kunnen starten: de online doorontwikkeling en realisatie.

We nemen het stokje van Irene Koel over en gaan samen met de klant aan de slag om de ideeën om te zetten in plannen. We kunnen meedenken over de online strategie en beschikken over een gevarieerd team waardoor we alle online plannen ook direct in praktijk kunnen brengen.

Irene Koel bij Orange Juice

De samenwerking met Irene Koel gaat verder; als er dan zo’n lijntje ontstaat, vraag je haar natuurlijk ook om eens met haar expertise naar Orange Juice te kijken. Onlangs is Irene bij ons geweest voor een Belbin workshop, waarin we meer te weten zijn gekomen over de verschillende rollen die onze teamleden innemen. Ook schept deze workshop een beeld van de identiteit van Orange Juice. Irene denkt met ons mee hoe we onze positionering en daarmee onze merkidentiteit kunnen aanscherpen en hoe we dit het beste naar buiten kunnen brengen. Haar manier van werken en creativiteit maken ideeën en inzichten bij ons los die zonder haar waarschijnlijk nooit hun weg naar buiten hadden gevonden. Ontzettend waardevol dus! We verheugen ons op toekomstige projecten die we samen met Irene gaan doen.

CEO @ Orange Juice.