Alles wat ons dagelijks bezig houdt op het gebied van marketing, design en techniek delen we graag met je op onze blog. Van best practices voor een optimale customer experience, tips & tricks om de conversie te meten en te verhogen tot aan onze visie op disruptieve businessmodellen.

orange-juice.nl
/ 0

Online marketing

Leadgeneratie

1 augustus 2017

Naast het optimaliseren van de conversie voor e-commerce projecten zetten onze online marketeers de vaardigheden en tools in voor leadgeneratie. In tegenstelling tot e-commerce komt er niet een daadwerkelijke transactie inclusief betaling tot stand, maar ontstaat er wel een contactmoment waarbij een prospect online zijn interesse kenbaar maakt. Bijvoorbeeld om een offerte te ontvangen of een gesprek aan te gaan. In de meeste gevallen worden ook klantgegevens opgeslagen om deze in een later stadium op te volgen. Deze online gegenereerde leads vertegenwoordigen een waarde voor de onderneming die de prospects gaat benaderen met een relevante aanbieding.

Een uitstekend voorbeeld van professionele leadgeneratie is de website van Rioolprobleem Kwijt, een online service voor het vinden van een oplossing bij een verstopte afvoer of rioolprobleem. Huiseigenaren en bedrijven die een probleem hebben met afvoer of riool gebruiken Google vaak als eerste informatiebron en komen dan op deze website. Er is een landelijk dekkend netwerk van gespecialiseerde bedrijven die de problemen snel en vakkundig kunnen verhelpen. Op basis van de woonplaats (postcodegebieden) wordt de lead gekoppeld aan het aangesloten bedrijf. Een zeer effectief internetplatform dat fungeert als een modern soort Gouden Gids. Het voordeel voor de aangesloten vakmannen is dat zij zich kunnen concentreren op de dienstverlening en het online platform zorg draagt voor zichtbaarheid en vindbaarheid. En dit levert een concreet resultaat, namelijk een grote stijging van het aantal aanvragen voor de aangesloten bedrijven.

De online marketeers van Orange Juice helpen om het succes van dit online platform verder uit te bouwen. Dit doen we door uitbreiden en optimalisatie van de AdWords campagnes, verbeteren van de posities in Google (onder andere door linkbuilding), content marketing en uitvoeren van A/B testen. Daarnaast hebben we ook livechat toegevoegd om de interactie met de doelgroep te vergroten. In de volgende fase gaan we aan de slag met een eigen blog, klantenreviews, social media en affiliatemarketing.

Tegelijkertijd werkt de ambitieuze ondernemer achter dit concept, Merijn Janssen, al aan de internationale expansie van zijn concepten in Belgiƫ en Duitsland.

Meer informatie over online marketing en conversie optimalisatie is te vinden op www.conversie.nl, waar ook een white paper is gepubliceerd over conversie optimalisatie.

CEO @ Orange Juice.