Alles wat ons dagelijks bezig houdt op het gebied van marketing, design en techniek delen we graag met je op onze blog. Van best practices voor een optimale customer experience, tips & tricks om de conversie te meten en te verhogen tot aan onze visie op disruptieve businessmodellen.

orange-juice.nl
/ 0

Online marketing

Instagram bedrijfsprofiel in 4 stappen

6 september 2016

Een bedrijfsprofiel op Instagram helpt klanten om contact te maken met je bedrijf. Als je een standaard Instagram account omzet in een bedrijfsprofiel, kun je meer informatie over je bedrijf toevoegen, bijvoorbeeld een telefoonnummer, een e-mailadres en het fysieke adres van je bedrijf toevoegen. Deze gegevens worden automatisch toegevoegd wanneer je een Facebook pagina hebt. Het wordt binnenkort tevens mogelijk om te adverteren met Dynamic Product Ads.

Als je contactgegevens toevoegt of de koppeling met Facebook maakt verschijnt er een CTA knop bovenaan je profiel. Als personen op die knop klikken, zien ze verschillende opties zoals: E-mailen, Bellen en een Routebeschrijving. Mocht je dit nog niet kunnen zien, vul ze dan in of pas je Facebook pagina aan.

Wanneer je een Instagram bedrijfsprofiel hebt ingesteld, krijg je toegang tot de nieuwe Instagram-statistieken. Aan de hand van deze statistieken is het mogelijk de betrokkenheid van je volgers bij je updates te zien.

 

Statistieken Instagram

Je krijgt toegang tot een aantal interessante statistieken die helpen om je doelgroep beter te bepalen.

  • Locatie (nauwkeurig tot aan steden)
  • Geslacht
  • Leeftijd

Activiteit
Zie wanneer je volgers online zijn en je content bekijken. Stel hierop je te plaatsen updates in.

Effect plaatsingen
Je kunt het aantal weergaven van een post bekijken. Vergelijkbaar met de ‘bereik’ statistiek van Facebook.

 

Meerdere mensen toegang geven tot het bedrijfsprofiel

Om de functie te activeren, ga je naar instellingen en klik op het tandwiel, scroll helemaal naar beneden. Als het goed is staat er dan: Account toevoegen. Om te wisselen van account, tik je op je gebruikersnaam bovenaan het scherm. Je selecteert dan het account dat je wil gebruiken. Hiermee kun je meerdere accounts beheren vanaf een toestel. Erg handig, aangezien je eerder in en uit moest loggen om te switchen tussen verschillende accounts.

 

Stappenplan instellen bedrijfsprofiel

Er zijn een aantal stappen die genomen moeten worden om een Instagram bedrijfsprofiel te starten. Voor deze uitleg moet je al wel over een Instagram profiel beschikken.
instagram cta

  1. Ga naar je profiel en klik op het tandwiel
  2. Klik op: Overstappen op bedrijfsprofiel
  3. Op het scherm: Je Facebook-pagina koppelen zie je alle beschikbare beheerbare Facebook-pagina’s. Selecteer de correcte pagina.
  4. Controleer je contactgegevens van de pagina op: Je bedrijfsprofiel instellen, maak de eventuele wijzigingen en tik op Klaar


Hoe zorg ik dat iedereen kan promoten?

Mocht je beschikken over een Facebook business account en wil je gebruikmaken van promotie via Instagram? Dan is het handig om je Instagram account te koppelen aan de medewerkers die toegang mogen krijgen tot Instagram advertisement. Volg hiervoor het volgende stappenplan:

  1. Ga naar je Facebook-pagina
  2. Klik op Instellingen boven aan je pagina
  3. Klik op Paginarollen
  4. Als de persoon je Facebook-vriend is, typ je zijn/haar naam en selecteer je hem/haar in de lijst die wordt weergegeven
  5. Klik op Editor en selecteer een rol
  6. Klik op Opslaan en bevestig

Vragen over het instellen van je Instagram bedrijfsprofiel of bij het adverteren via Instagram? Neem vrijblijvend contact met ons op door te bellen naar Orange Juice +31 (0)26 327 40 45  of stuur een e-mail naar yannick.leenders@orange-juice.nl.

Online Marketeer @ Orange Juice.