Alles wat ons dagelijks bezig houdt op het gebied van marketing, design en techniek delen we graag met je op onze blog. Van best practices voor een optimale customer experience, tips & tricks om de conversie te meten en te verhogen tot aan onze visie op disruptieve businessmodellen.

orange-juice.nl
/ 0

Online marketing

Google Learn & Lounge Mobile Insights event 2016

24 februari 2016

Voor het Google Learn & Lounge Mobile Insights event 2016 ben ik (Roos Reinders – Accountmanager) afgereisd naar Amsterdam. Hier kwam een groep van gecertificeerde Google partners bijeen voor een informatieve presentatie. Allemaal om zoveel mogelijk bij te leren en up-to-date te blijven over de kracht van de mobiele telefoon.

 Want hoe belangrijk zijn mobieltjes tegenwoordig en wat kan het online marketingteam ermee?

Blijven innoveren

Het mobiele gebruik is enorm gegroeid de afgelopen jaren en is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. We gaan niet online, we leven online. Het gaat altijd door… En zoals Charles Darwin zei: “It is not the strongest of the species who survive, nor the most intelligent but the ones most responsive to change”. De markt blijft zich veranderen en als custom e-commerce bedrijf moet je dus blijven innoveren.

Agile Marketing

Tijdens het evenement werd goed benadrukt dat de mobiele gebruikers (de bezoekers) bij alles wat met mobile marketing te maken heeft, het belangrijkste zijn. Het is dus heel belangrijk om de boodschap die je als bedrijf hebt, zoveel mogelijk aan te passen op de bezoeker. Communiceer met de bezoeker zoals deze dat wenst! De veranderingen in het gedrag van de bezoeker en het vermogen om hier zo snel mogelijk op aan te passen word ook wel Agile Marketing genoemd.

Onderstaand een video die uitstekend weergeeft hoe je kunt inspelen op de behoeftes van de klant.

Wensen van de bezoeker

Bijna alles wat online gebeurd wordt ergens in een database vastgelegd. Hierdoor is het mogelijk om te zien waar de gebruiker zich bevindt, waar de gebruiker op gezocht heeft, hoe de bezoeker op jou pagina terecht is gekomen en nog veel meer. Door het meten en analyseren van het gedrag van de bezoekers op een website, kom je veel te weten over de wensen van een bezoeker. Door dit allemaal continue te analyseren, testen en optimaliseren bereik je het optimale eindresultaat.

Cross Device

Bezoekers gebruiken veelal meerdere apparaten om te surfen. Ze oriënteren zich via het ene apparaat (device), om vervolgens op een ander apparaat verder te gaan. Het staat allemaal met elkaar in verbinding. Het kan dus bijvoorbeeld zo zijn dat wanneer je stopt met mobile markting, je een daling ziet in de aankopen via desktop. Zorg er dus voor dat je alle mogelijke manieren om bezoekers te werven (desktop, tablet en mobiel) up-to-date hebt en inzet.

In tabel 1 is een overzicht te zien van de verdeling in gebruikte apparaten van het afgelopen jaar. Hierin is te zien wat de impact van mobiele telefoons ten opzichte van desktops en tablets is en waarom mobile markting zo belangrijk is geworden.

howwebrowse

Tabel 1: Gebruik apparaten (Bron: www.howwebrowse.be/nl)

Gewenste resultaten

Tot slot is het bij mobile marketing bovenal zeer belangrijk dat de website goed is, want waarom gebruik maken van mobile marketing als de bezoeker wordt doorverwezen naar een website die niet naar behoren functioneert?

Een goede website is goed vindbaar in de zoekmachines, up-to-date, gebruiksvriendelijk, heeft zo min mogelijk obstakels om tot een conversie te leiden, een snelle laadtijd, de juiste merkbeleving en behaald de gewenste resultaten.

Benieuwd wat Mobile marketing voor uw bedrijf kan doen? Praat erover met één van onze online marketing specialisten. Neem vrijblijvend contact met ons op door te bellen naar Orange Juice +31 (0)26 327 40 45  of stuur een e-mail naar roos.reinders@orange-juice.nl.