Alles wat ons dagelijks bezig houdt op het gebied van marketing, design en techniek delen we graag met je op onze blog. Van best practices voor een optimale customer experience, tips & tricks om de conversie te meten en te verhogen tot aan onze visie op disruptieve businessmodellen.

orange-juice.nl
/ 0

Online marketing

De kracht van Facebook Lead Ads

11 juli 2016

Tegenwoordig verwachten mensen dat ze alles kunnen doen via hun mobiel. Waar mobieltjes zijn, zijn mensen die met elkaar communiceren en nieuwe dingen willen ontdekken. Met Facebook Lead Ads kun je hier goed op inspelen.  

Vind de mensen die willen horen van je bedrijf

Wanneer je als bedrijf zijnde mensen wil stimuleren voor de nieuwsbrief, een aanbod of meer informatie over een product. Met de Lead Ads van Facebook vereenvoudig je het mobiele aanmeldingsproces en kun je dus als bedrijf gemakkelijk in contact komen met potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in je bedrijf. Je ontvangt nauwkeurige contactgegevens waarmee het contact opnemen met potentiële klanten eenvoudig wordt.

Vooraf ingevuld formulier

Een Lead ad is geschikt voor mobiele apparaten en is speciaal ontworpen om zo min mogelijk te hoeven typen. Wanneer iemand op je advertentie klikt, opent er een formulier waarop de contactgegevens (naam, e-mail, telefoonnummer) van de persoon al zijn ingevuld. Dit gebeurt op basis van de informatie die ze delen met Facebook. Tevens kunnen bedrijven extra velden toevoegen voor het verzamelen van informatie die voor hun van belang is. Hierbij kan er gebruik worden gemaakt van open vragen en meerkeuzevragen.  Zo kunnen potentiële klanten je snel bereiken en krijg je als bedrijf zijnde nauwkeurige en bruikbare informatie.

Potentiële klanten kunnen hun contactgegevens bewerken voordat ze het formulier versturen, het formulier wordt niet verzonden totdat een persoon klikt op “verzenden”.

Het opzetten van een Lead Ad

Wanneer je enige kennis hebt van adverteren is het creëren van een Lead Ad eenvoudig. Je kiest simpelweg een visual voor de advertentie, stelt je doelgroep en biedingstype in en past de informatievelden aan.  Door het nauwkeurig instellen van de doelgroep bereik je personen die waarschijnlijk interesse hebben in je bedrijf en het formulier invullen, hierdoor genereer je eenvoudig leads van hoge kwaliteit. Zorg ervoor dat je aanzet tot actie, dit kan door een actieknop toe te voegen. Bijvoorbeeld:

  • Nu aanvragen
  • Nu inschrijven
  • Nu registreren
  • Nu downloaden
  • Nu aanvragen
  • Meer informatie
  • Nu abonneren

Hierdoor wordt het voor potentiële klanten duidelijk welke reactie je verwacht als ze je advertentie zien.

De kracht van Lead Ads

Wij zijn enthousiast over de kracht van Lead Ads. Door het goed instellen van de juiste doelgroep en het verzamelen van de juiste informatie ben je in staat om met, relatief lage acquisitiekosten, waardevolle leads binnen te halen.

Vragen of hulp nodig bij het inrichten van Lead Ads? Neem dan vrijblijvend contact met ons op door te bellen naar Orange Juice +31 (0)26 327 40 45  of stuur een e-mail naar roos.reinders@orange-juice.nl.